سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی

خرید فرش محرابی برای مسجد و نمازخانه

 تاریخچه ای از فرش های سجاده ای

در زمان های قدیم که کارخانه های فرش وجود نداشت ، برای فرش کردن مسجد ها حصیر و به مرور زمان  قالیچه برای زینت بخشیدن به مساجد و حسینیه ها و ... کاربرد داشته است.  با گذشت زمان و با پدید آمدن کارخانه های فرش ، فرش های سجاده ای به عنوان پوشش زمین برای مساجد ، حسینه ها ، نمازخانه های مدارس ، پادگان ها مراکز نظامی و انتظامی، ارگان های دولتی و ... مورد استفاده قرار گرفت . فرش مسجد که برای اماکن مذهبی یا سایر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر از نوع فرش های ماشینی هستند . در تعداد کمی از مکان های معروف مانند کلیساها و سایر مساجد مکانهای تاریخی از فرش های دستبافت مخصوص مسجد استفاده می شود. فروش فرش مسجد در شرکت سجاده فرش سجاده نقش کاشان با بهترین کیفیت الیاف ، ضمانت نامه ی معتبر و مقاوم در برابر هر گونه پاخوردگی و پرزدهی در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرد . برای آشنایی بیشتر با فرش های سجاده ای با قیمت مناسب می توانید از بقیه ی مطالب استفاده نمایید .

دستگاه-بافت-سجاده-فرش-مخصوص-مسجد

   انواع فرش های سجاده ای 

  فرش های سجاده ای به طور کلی در سه دسته ی سجاده فرش محرابی ، فرش تشریفات و سجاده فرش یکپارچه عرضه می شوند . خرید فرش محرابی به دلیل داشتن طرح محراب انتخاب مناسبی برای مساجد و حسینه ها هستند . فرش تشریفات از طرح محراب برخوردار نیست و به همین منظور بیشتر در حسینیه ها کاربرد دارد .  یکی از مزیت های خرید فرش تشریفات ، در راحتی حمل و نقل آن است . در صورت کثیف شدن فرش تشریفات به راحتی می توان آن ها را رول کرده و به راحتی برای نظافت حمل کرد . فرش یکپارچه از جمله ی سجاده فرش هایی است که بر اساس اندازه ی حسینیه ، نمازخانه ، مسجد طراحی و بافته می شود . در واقع سجاده فرش یکپارچه مناسب همان محل به صورت سفارشی بافته می شود و جلوه ی خاصی به آن محل می دهد .

خرید-فرش-تشریفاتی-مسجد-از-شرکت-سجاده-نقش فروش-فرش-مسجد-دانشگاه-علوم-پزشکی-قم

 

   سجاده فرش مناسب هر مکان کدام است؟

 خرید سجاده فرش به دلیل شباهت زیادی که به محراب مسجد دارند و به طور کلی شبیه به فضای مسجد هستند فضای مناسب و آرامش بخشی را برای نمازخانه ها ، ارگان های دولتی ، حسینیه ها و ......... فراهم می کنند .

   سجاده فرش مخصوص اماکن مذهبی

فرش های سجاده ای به دلیل امکان حمل و نقل راحت و امکان شسشتوی راحتتری  با دستگاه های سجاده فرش شویی که دارند در مکان های مذهبی مثل فرش حرم حضرت معصومه (ع) ، فرش مسجد مقدس جمکران ، فرش حرم شاه عبدالعظیم حسنی و سایر اماکن مذهبی استفاده می شود .

فرش-تشریفات-حرم-حضرت-معصومه فرش-مسجد-مقدس-جمکران

 

فرش حرم حضرت معصومه

فرش-تشریفات-حرم-حضرت-معصومه

فرش مسجد جمکران

فرش-مسجد-مقدس-جمکران

 

همچنین برای نمونه ، با توجه به خرید فرش محرابی که برای حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) صورت گرفته ، باعث ایجاد معنویت و فضای روحانی بیشتری در هنگام برپایی مراسم مذهبی ، مراسم احیای شب های ماه رمضان ، اعیاد شعبانیه و ...... شده است .

فرش-حرم-هلال-بن-علی

  فرش مخصوص مسجد که بیشتر به علت استفاده ی زیاد در مساجد به این نام مشهور شده ، باعث نظم دهی و زیبایی فضای مساجد یا مکان های مقدس می شوند .

برای نظم دادن به صف های مکان هایی که در آن ها نماز جماعت برگزار می شود و یا دعاهایی نظیر دعای کمیل ، زیارت عاشورا و سایر ادعیه ها و زیارات  خوانده می شود بهتر است از فرش سجاده ای که باعث نظم صف های نمازگراران می شود استفاده شود .

خرید فرش سجاده قیمت مناسب که در شرکت سجاده فرش بافته و عرضه می شوند از نظر اقتصادی به صرفه بوده و دارای رنگ بندی و طرح های متنوعی هستند .

 

   سجاده فرش مخصوص اماکن تجاری

اگر به دنبال فرشی مناسب برای راه پله ، راهرو ، نمازخانه ، هتل ، رستوران و ..... و مکان های مختلف هستید خرید فرش تشریفات که دارای قیمت مناسب و به عنوان کف پوشی برای سرامیک محسوب می شود را توصیه می کنیم . خرید فرش نمازخانه فضای خاص و دلنشینی را برای مکان هایی همچون نمازخانه ی هتل ها ، مسجد ها و پادگان ها ، دارالقرآن ، ارگان های دولتی و ...  فراهم می آورد .

 

تصاویری از نمونه فرش های سجاده ای نصب شده در حسینیه ها ، مساجد ، نمازخانه ها ، پادگان ها و ... را می توانید از طریق گالری مشاهده نمایید .

   برترین های فرش های سجاده ای

برای مسجد و حسینیه می توانید از جدیدترین و زیباترین فرش سجاده قیمت ارزان در طرح های مختلف 700 شانه و500  شانه ی فرش مخصوص مسجد مثل طرح ضیافت ، طرح شمس ، طرح رضوان ، طرح میثاق و سایر طرح های متنوع  شرکت سجاده نقش را خریداری نمایید .

برای فرش نمازخانه ی مدارس و دانشگاه ها فرش سجاده ای با طرح های محراب ، باستان ، حریر ، بارگاه  با رنگ بندی های سبز ، گردویی ، آبی و سایر رنگ های زیبا و متنوع را به عنوان نمونه به شما توصیه می کنیم .

 

نمونه های نصب شده ی  فرش مسجد ، سجاده فرش ها ، فرش تشریفات ، سجاده فرش محرابی و فرش نمازخانه از طرف شرکت سجاده نقش در مراکز دولتی، نظامی و انتظامی، حسینیه ها، پادگان ها و ...  می توانید از اخبار مشاهده نمایید .   

گروه صنعتی سجاده نقش(متعلق به شرکت سجاده فرش سجاده نور کاشان)، تولید کننده فرش های سجاده ای، فرش، فرش مخصوص مسجد،فرش محرابی، فرش تشریفاتی و... با ارائه مشاوره رایگان در خدمت شماست. شما میتوانید از طریق سایت سجاده نقش نیز اطلاعات لازم در مورد انواع سجاده فرش، خرید سجاده فرش، شرایط ویژه فروش فرش مسجد وفرش نمازخانه و... را به دست آورده و با مناسب ترین کیفیت و قیمت فرش سجاده ای  بخرید.